Up
Down

B鋠an
Regi: Clara Bod閚

Biografi
Regi: Magnus B鋜t錽

La Viande + L'amour
Regi: Johanna Rubin

The Mill & the Cross
Regi: Lech Majewski

Myrlandet
Manus/regi: Jonas Selberg Augusts閚

Poeten i elefanthuset
Regi: Anna Juhlin

Höstmannen
Regi: Jonas Selberg Augustsén

Your Mind is Bigger than all the Supermarkets in the World
Cecilia Neant Falk

Slåss
Regi: Clara Bodén

i tranornas land/en film om Chongming Island
Regi: Lisa Hagstrand

Sagan om penseln/La favola del Penello
Regi: Andreas Kassel

Trädälskaren
Regi: Jonas Selberg Augustsén

Processen
Regi: Jonas Selberg Augustsén

Historia
Regi: Mathew Moore

Jag tänker på mig själv - och vänstern
Regi: Maria Rydbrink Raud

Kalven och friheten
Regi: Jonas Selberg Augustsén

Getingen
Regi: Mårten Barkvall

Med kameran som tröst Del 2
Regi: Carl Johan De Geer

Zonen
Regi: Esaias Baitel

 

 

 

Hem


Under produktion




     
  La Viande + L'amour  
  Sverige, 2012, 1 min 16 sec, HD-CAM, färg,  
  A film by Johanna Rubin  
     
     
  En kärlekshistoria animerad i kött.  

   
  Regi, manus, animering, redigering Johanna Rubin  
  Producent Freddy Olsson, Johanna Rubin  
  Musik Otto Niklasson Elmerås, One Touch Edit Studio  
       
  Producerad av Bokomotiv Filmproduktion AB och Johanna Rubin med stöd av Svenska Filminstitutet- filmkonsulent Andra Lasmanis.  
       
     
  Regissören om filmen:
La viande + L’amour är en stop-motion animation. En dryg minut lång. Ett slags film jag tycker om att se. Lite av en genväg fram till crescendot i en romantisk film. Kanske det lyckliga slutet, kanske ett farväl.
Det material jag valt för min animation gör att många känner sig lite lätt plågade, i kontrast mot den kärleksfulla historien.
Njuter vi eller känner vi avsky?
Först tänkte jag mig filmen som en parodi på en romantisk komedi. Men ju mer jag tänkt ju mer har jag förstått att det är någonting mer. Där finns både mörker och ljus. För mig, som vegetarian, var det förstås en extra utmaning att animera i inälvor.
Jag vill inte att publiken skall må dåligt på grund av köttet, jag vill förmedla en känsla av romantik och kärlek. Att glömma materialet och istället se den stora kärleken i filmens ansikten.